U godinama prije izbijanja rata utvrđuju se položaji na malim i velikim Brijunima te u Barbarigi. Grade se nove sofisticiranije utvrde i na ključne obalne utvrde ugrađuje se novo naoružanje s većim dometom. Obrana kanala podignuta je na veću razinu te time još jednom naglasila važnost samoga kanala. Početkom Prvog svjetskog rata ispred cijelog pulskog akvatorija postavljene su barijere s ukupno 1450 morskih mina. Osim postavljenih minskih polja, fažanski je kanal bio sa sjevera i juga branjen žičanom barijerom i protupodmorničkim preprekama. Fažanski kanal, kao savršena lokacija zaštite koju pruža ne samo od neprijatelja već i od vjetrova, postaje domaćin podmornicama i hidroavionima.
Početkom rata podmornička eskadra iz pulske luke seli na otok Veli Brion. Godine 1917. operativne se podmornice vraćaju u pulsku luku, a na Brionima do kraja rata djeluje škola za podmorničare. Već 1912. Kuk Kriegsmarine kupuje odmaralište “Valbandon” i otok Kozadu gdje osniva školu letenja za pilote hidroaviona. U fažanskom kanalu na području Puntižele gradi se nova postaja mornaričkih hidroaviona otvorena 1915. godine. Puntižela postaje nova operativna postaja mornaričkog zrakoplovstva, a stara na otoku Sv.Katarina prerasta u zrakoplovni arsenal. I nakon rata talijanska vojska na Puntiželi do 1922. godine čuva zaplijenjenu vojnu opremu, a nakon toga postaje škola letenja talijanskoga mornaričkog zrakoplovstva.